۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

حمایت از شکنجه "واتر بوردینگ" توسط سه تن از هشت کاندیدا در مناظره حزب جمهوریخواه آمریکا


 "واتر بوردینگ" چیست ?
"واتر بوردینگ"
نوعی شکنجه آبی است که زندانی را به پشت، روی یک تخته چوبین قرار می دهند، صورت او را با پارچه تکه ای پنهان می کنند و در همین حال از بالا بر سر او آب می ریزند. به شخص مورد شکنجه احساس یک غریق به وجود می آید و فکر می کند که در حال غرق شدن در آب وخفه شدن است. روشی که به ویژه در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب مورد استفاده قرار گرفته است.
نمایندگان در خصوص نحوه بازجویی از زندانیان در اختیار نیروهای آمریکایی به مناظره پرداختند و در حالی که برخی از نامزدها موافق استفاده از روش «واتر بوردینگ»  (غرق‌‌ مصنوعی) در جریان بازجویی ها بودند، تعداد دیگری مخالفت خود را با این روش اعلام کردند.

 موافقان این طرح، آن را نوعی تکنیک بازجویی عنوان کرده اند و این در حالی است که منتقدان آن را مصداق شکنجه می‌دانند. در حالی که میت رامنی، هرمن کین و خانم میشل باکمن گفته اند که موافق این روش هستند، جان هانتسمن اعمال این روش را موجب تخریب وجهه آمریکا در جهان دانست و ران پال نیز «واتر بوردینگ» را عملی غیرقانونی خواند. این روش در زمان جرج بوش به عنوان یک تکنیک بازجویی به تصویب رسید، اما پس از ریاست جمهوری اوباما،‌ استفاده از این روش ممنوع شد.  خانم میشل باخمن به استفاده از تکنیک بازجویی ایجاد احساس غرق شدگی در آب یا “واتر بوردینگ” اشاره کرد و گفت:
“اگر من رئیس جمهور شوم با استفاده از این تکنیک موافقم. چون خیلی موثر بود و اطلاعات زیادی را نصیب کشور ما کرد!” 

هرمن کین، تاجر سابق که با اتهامات آزار جنسی از سوی چهار زن،
مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است در تایید این نظر گفت:
“من به این سیاست برخواهم گشت. من آن را نه نوعی شکنجه بلکه تکنیک بازجویی پیشرفته می دانم!”

 جالب است که این 3 کاندید درست زمانی از شکنجه «واتر بوردینگ» حمایت می کنند که در ماه اکتبر امسال ساعاتی پس از انتشار کتاب خاطرات جورج بوش، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، بر اساس قانون بین المللی، اعتراف شخص رییس جمهور به اجازه دادن شکنجه برای بررسی حقوقی کافی است.

به گزارش سایت رسمی سازمان عفو بين الملل، این نهاد حقوق بشری خواهان پيگرد قضايي عليه جورج دبليو بوش، رييس جمهور پيشين ايالات متحده امريکا شده است، چرا که او اعتراف نموده که دستور اعمال شکنجه آميز عليه افراد مظنون به ترور را صادر کرده بود.

در کتاب "لحظات تصمیم گیری"، که به قلم رئیس جمهور جمهوری خواه ایالات متحده وارد بازار شده، و همچنین مصاحبه ای با روزنامه تایمز، جورج بوش "واتر بوردینگ" یعنی شکنجه آبی را از دید اخلاقی توجیه پذیر، مشروع و تاثیرگذار خوانده و خاطرنشان نموده است بدون کاربرد "روش های بازجویی بسط داده شده" حملات دیگر تروریستی علیه ایالات متحده صورت می گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر