۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

مردم لیبی , بعد از اجرای قانون بر اساس شریعت و دستورات قرآنی دیگر پشیمانی سودی ندارد

در جهت نوشتن نامه توسط جمعی از وبلاگ نویسان ایران به مردم لیبی و توصیه به آنها برای مخالفت با برقراری حکومت دینی بر اساس قانون شریعت نکاتی را یادآور می شوم.
زمانی که مصطفی عبدالجلیل در سخنان خود به تاریخ 23.10.2011  تاکید کرد که از این پس قوانین بر اساس شریعت و دستورات قرآنی تنظیم خواهند شد ترس تمام وجودم را در بر گرفت و بسیار تعجب کردم که چگونه ممکن است تجربه 33 سال اجرای قوانین بر اساس شریعت و دستورات قرآنی در ایران , حکومت طالبان در افغانستان و نیروهای اسلامی در الجزایر و.... را مردم لیبی دیده باشند و با این حال حاضر باشند حکومتی را تجربه کنند که ما هنوز از دستش خلاص نشدیم و در راه مبارزه با آن ده ها هزار کشته و صدهاهزار نفر زندانی ( که بسیاری از آنان شکنجه شدند و به عده زیادی نیز تجاوز کردند ) و چند میلیون پناهنده و آواره در سطح جهان عواقب آن بوده است .
  مصطفی عبدالجلیل افزود: «در کشور مسلمان ما، شریعت پایه و اساس تمام قوانین است. بنابراین تمام قوانینی که با اصول اسلامی همخوانی ندارند غیر قابل اجرا خواهند بود.»
وی سپس برای نمونه از قانون تک همسری که در دوران قذافی اجرا می شد انتقاد و از چند همسری حمایت کرد. رییس شورای انتقالی همچنین از حذف سود بانکی و اجرای بانکداری اسلامی خبر داد.
البته امیدوارم فعالین جنبش زنان ایران نیز نامه ای خطاب به زنان لیبی بنویسد و در مورد قانون چند همسری و اشکالات آن بنویسند.

مردم لیبی, شما از تجربه تلخ وخونین مردم ایران بیاموزید و بدانید که قوانین شریعت چقدر ضد انسانی و خطرناک است و روزی پشیمان خواهید شد که دیگر دیر است و پشیمانی سودی ندارد.


سال 57 یکی از اشتباهات نیروهای مردمی پس دادن اسلحه ها به رژیم اسلامی بود که در لیبی تلاش دارند با دادن پول , اسلحه ها را از بین مردم جمع کنند که امیدوارم مردم لیبی در این زمینه هوشیار باشند چراکه اسلحه خود را نباید در اختیار دولت اسلام گرایی بگذارید که معلوم نیست با همان اسلحه ها فرزندان شما و خود شما را نکشند.
هشیار باشید که ماشین اعدام راه نیندازند که مانند انقلاب 1979 ایران , ابتدا از جنایتکاران رژیم قبل شروع خواهند کرد و سپس خود کسانی را هم که در این مبارزات شرکت کردند را چند سال دیگر خواهند کشت.
از همین الان به ایجاد تشکلات دمکراتیک و دفاع از حقوق بشر اقدام کنید و در مقابل قوانین نابرابر در مورد زنان سکوت نکنید.


اکنون با سقوط دولت قذافی تازه آغاز مبارزه نیروهایی است که به آزادی وبرابری اعتقاد دارند و مخالف حکومت مذهبی هستند و آرمانهای انسانی در سر دارند و امیدوارم نیروی انقلابی و آزادیخواه لیبی خود را به هر شکل ممکن سازماندهی کنند و به دقت مراقب اسلام گرایانی باشند که در دولت انتقالی و نیروهای نظامی هستند و در مقابل تاکید دولت انتقالی به قوانین شریعت از همین امروز در مقابل آنها مخالفت خود را ابراز دارند و به مقاومت بپردازند.

ناتو و آمریکا چنین افراد و جریانات اسلام گرایی را در لیبی به قدرت رساندند و از آنها حمایت کردند ولی این شما مردم لیبی هستید که می توانید به مبارزه ادامه دهید. به هر حال بخشی از مردم لیبی به جریانات اسلام گرا توهم دارند همانطور که در تونس و مصر دارند در تونس حزب اسلام گرای «النهضه» با بیشترین آراء، در انتخابات مجلس مؤسسان تونس ۹۰ کرسی از ۲۱۷ کرسی این مجلس را به دست آورد.

با توجه به زبان مشترک عربی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه نیروهای مترقی آنارشیست در کشور هایی مانند تونس , اردن,  مصر, سوریه , فلسطین , مراکش و....می توانند در باره اندیشه های آزادیخواهانه و مترقی بنویسند و در رشد چنین اندیشه هایی در لیبی تاثیرگذار باشند.  
آری وظیفه ای سنگین بر دوش ما است که نسبت به سرنوشت هیچ انسانی بر روی کره زمین بی تفاوت نباشیم.


نظام جلالی 03.11.2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر