۱۳۹۰ آذر ۱۶, چهارشنبه

حضور علی اکبر صالحی در کنفرانس بن دوم و بی عملی اپوزیسیون


روز دوشنبه در کنفرانس بُن دوم  حدود یک هزار نماینده از ۸۵ کشور جهان همراه ۱۵ سازمان بین‌المللی با حضور در ساختمان پیشین مجلس آلمان در شهر بن، به بررسی آینده افغانستان پس از خروج کامل نیروهای بین‌المللی پرداختند . گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه در حاشیه نشست دوم بن برای بررسی آینده افغانستان با علی اکبر صالحی دیدار کرد. وزارت خارجه آلمان می گوید که علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران ضمن "ابراز تاسف عمیق" نسبت به حادثه یورش به سفارت بریتانیا در تهران گفته است که دولت ایران حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از حوادث مشابه به کار خواهد بست .بر اساس بیانیه وزارت خارجه آلمان، آقای وستروله نیز در این دیدار تاکید کرده است که "حمله به هر یک از سفارت‌های اروپایی، به عنوان حمله به "تمام نمایندگی‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعبیر می‌شود."

 وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئد روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی افغانستان در بن، در باره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت و گو و تبادل نظر کردند.

"به گزارش ایرنا، در این دیدار علی اکبر صالحی و کارل بیلد آخرین اوضاع و آینده مساله فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بویژه پس از گزارش دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را بررسی کرده و ضمن بیان نقطه نظرات خود بر ضرورت تداوم گفت وگوها و همکاری ها در آینده تاکید کردند.
بیلد در این ملاقات با تاکید بر علاقه سوئد به حفظ و تداوم روابط دوجانبه، در باره واقعه سفارت انگلیس در تهران ابراز نگرانی کرد.
صالحی نیز با اشاره به اینکه این اقدام، قابل پیش بینی نبود با اشاره به حملاتی که در گذشته به سفارتخانه های ایران در اروپا صورت گرفته است، گفت: بدون ارتباط دادن این مسائل به هم، تلاش می کنیم از این گونه وقایع جلوگیری کنیم."

روز 2شنبه در نزدیکی کنفرانس بن دوم 2 جمع کوچک اعتراضی بر علیه بن دوم وجود داشت که یکی مربوط به ملی ,مذهبی های هزاره ها بود و دیگری مربوط به جمعی از روشنفکران , چپ ها و کمونیستهای افغان بود که 2 نفر آلمانی و چند نفری هم از حزب کمونیست کارگری و با توجه به 3 فراخوان مربوط به حزب  از  اکس مسلم      کميته بين المللي عليه سنگسار  تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان 
در آن شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار راه نجات از بن، حزب چپ آلمان، گروه افغانستان نوین , مهاجرین افغان و کمونیستهای آلمان تظاهرات بر ضد کنفرانس افغانستان در بن را در این شهر آلمان در روز شنبه سوم دسامبر راه‌اندازی کرده بودند. 

به گزارش رادیو دویچه وله 5000 نفر در تظاهرات روز شنبه شرکت کردند .


حضور علی اکبر صالحی در کنفرانس بن دوم بهترین فرصت برای برگزاری تظاهرات اعتراضی بر علیه جمهوری اسلامی بود که متاسفانه شاهد بی عملی اپوزیسیون بودیم .
در این کنفرانس جمهوری اسلامی تلاش کرد تا از فرصت پیش آمده استفاده کند و حمله عوامل رژیم به سفارت انگلیس در تهران را ماست مالی کند و به اروپا اطمینان دهد که چنین حرکتی دیگر تکرار نخواهد شد.
نیروهای پلیس حاضر در روز حمله به سفارت کاملا نظاره گر بوده‌اند و از گاز فلفل و گاز اشک آور و باتوم ( که به راحتی در اختیار نیروهای سرکوب قرار دارد ) برای متفرق کردن بسیجیان استفاده نکرده اند و همین امر نشان می‌دهد که مقامات جمهوری اسلامی در جریان این حمله قرار داشته‌اند و این حرکت در راستای اقدامات مجلس ایران در مورد رابطه با انگلیس صورت گرفته است.

علی اکبر صالحی تلاش کرد که حمله به سفارت انگلیس توسط بسیجی ها و عوامل امنیتی لباس شخصی را با اعتراضات صورت گرفته در مورد سفارت های ایران در خارج از کشور که توسط خود ایرانی ها صورت می گیرد را با هم مقایسه کند حال آنکه در ایران بسیجی ها و عوامل رژیم مستقیما به دستور حاکمیت به سفارت انگلیس حمله کردند و هدفشان تخریب سفارت , ایجاد ترس در بین کارمندان سفارت و به نوعی تهدید غرب بود که هر زمانی می تواند تاریخ مانند اشغال سفارت آمریکا تکرار شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر