۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

تفاوت مبتلا شدن به ایدز از طریق سکس و مبتلا شدن به سرطان از طریق فیلترپارازیتی



دانشمندان احتمال مبتلا شدن به ایدز از طریق سکس با کسی که این بیماری را دارد را کمتر از دو درصد میدانند اما در دومی حداقل 50 درصد دانشمندان اعتقاد دارند که امواج فیلتر پارازیتی با این فرکانس عامل سرطان و سایر بیماریها هست! در اولی درصد افراد مبتلا به ایدز خیلی کم هست ولی در دومی 70 میلیون انسان در معرض این خطر هستند! اولی رو توصیه می کنند از کاندوم استفاده کنید ولی دومی رو نمیشه کاندوم استفاده کرد! اولی حداقل عشق و حال توش داره اما دومی وسیله سانسور، فیلترو برفک هست و ضد حال 


۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

حمایت از پناهندگان کرد ایرانی تحصن کننده در ترکیه


 اعتصاب غذا و اعتراض پناهندگان کرد بە رفتار تبعیض آمیز کمیساریای عالی پناهندگان (یو ان اچ سی آر) در انکارا
اعتصاب غذای چهار پناهندە کرد در انکارا بە ششمین روز خود رسیدە و بە گفتە فاخر عبداللە زادە تاکنون خواستە آنها از طرف مقامات کمیساریای عالی پناهندگی (یو ان) بدون پاسخ ماندە است. فاخر عبداللەزادە همچنین گفت این اعتراض در زیر فشار و تهدید پلیس ترکیه، و با وجود وضعیت بیماری شدید، خواهرم شاجان و ضعف بدنی بقیە ادامە دارد. این درحالیست کە گروە دیگری از پناهندگان طی بیانیە جداگانەای بە تاریخ شنبە ١٨ اگوست جاری اعلام کردند خود را برای ادامە این اعتصابها در روزهای آیندە آمادە می کنند.
اعتصاب کنندگان در مقابل یو ان می گویند: ما از اعتراض و اعتصاب گروەهای جدید حمایت خواهیم کرد.


برای حمایت از پناهندگان کرد ایرانی تحصن کننده در ترکیه اقدامات زیر را می توان انجام داد
1- عضو شدن در صفحه حمایت از پناهندگان در فیس بوک به منظور حمایت و اطلاع از آخرین وضعیت آنان و گزارش دهی از مقدار فعالیت های خود در این زمینه و هماهنگی با دیگر اقدامات موازی  و به اشتراک گذاشتن مطالب مربوط به آنان و همفکری با یکدیگر و تبادل اطلاعات و تجربیات خود با دیگر دوستان
2- ترجمه اخبار آنها به زبانهای مختلف
3- انعکاس اخبار مربوط به آنها در رسانه های محل سکونت 
4- تماس با مراجع دفاع از حقوق پناهندگان در شهرهای محل سکونت



فراخوان برای همه پناهجویان


رسالت یک انسان برای رسیدن به آزادی، در صف ایستادن نیست بلکه بر هم زدن صف است.
ای پناهجویانی که در شرایط غیر انسانی‌ پناهندگی در کشور آلمان، زندگی‌ و آینده خود و فرزندانتان را دچار مرگ تدریجی‌ می‌بینید، در کمپ‌های پناهندگی همچون زندانیان در شرایط آپارتاید هویتی و شهروندی درجه۲ به سر میبرید، هر لحظه در انتظار حکم غیر انسانی‌ دیپورت قرار دارید، در آخرین لایه اجتماعی این جامعه جای گرفته اید و در حالی تمام وزن این جامعه را بر دوش می کشید که صرفا موظف به اطاعت قوانین غیر انسانی همچون محدوده تردد می باشید، اکنون وقت خیزش علیه همه این بی‌ عدالتی ها است.آری اکنون وقت برخاستن است چرا که دیگر نمی خواهیم به صورت منفعلانه شاهد خودکشی پناهجویی باشیم که شرایط و قوانین انسان کش حاکم بر زندگی پناهجویان در آلمان، هر انسانی را به مرگ آنی و یا تدریجی سوق می دهد.
اکنون پس از 5 ماه اعتصاب پناهجویان در سراسر آلمان (آغاز اعتصابات پناهجویان در شهر وورتسبورگ به تاریخ 19 مارس ۲۰۱۲ ) و گسترش انگیزه اعتراضی در میان پناهحویان مختلف در شهرهای دیگر این کشور،این جنبش می رود که با اتکا به مقاومت و پایداری پناهجویان، قدمی بزرگتر و بلندتر بردارد.

ما به قوانینی که به انسان بودن مان احترام نمی گذارند، احترام نخواهیم گذاشت.

پناهجویان اعتصابی که در سراسر آلمان دست به اعتصابی هماهنگ و قدرتمند زده اند تصمیم دارند که در روز 8 سپتامبر 2012 حرکتی در دو مسیر مجزا را به سمت شهر برلین آغاز کنند و با تحصن در این شهر به دولت آلمان نشان دهند که هرگونه اقدام دولت برای اجرای قانون ضد انسانی دیپورت، پاسخی درخور از سوی جنبش پناهجویی به همراه خواهد داشت و با صدایی بلند تر از همیشه فریاد بزنند که تا برچیده شدن کمپ های اسف بار پناهجویی دست از مبارزه بر نخواهند داشت. پناهجویان اعتصابی آلمان در شهر برلین به گرد هم خواهند آمد و برای این گردهمایی، به طور عملی متن قانون محدوده تردد را، که طبق آن هر پناهجو موظف به زندگی اجباری در محدوده ای مشخص می باشد، زیر پا خواهند گذاشت و طی یک حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده،که فارغ از هرگونه دخالت حزبی و گروهی صرفا به دست پناهجویان پیشبرده خواهد شد، برای برداشتن قانون محدوده تردد به گرد هم خواهند آمد.
همانطور که گفته شد این گردهمایی از دو مسیر مجزا عبور خواهد کرد که مسیر اول مسیری پیاده از شهر ورتسبورگ، بعنوان شمالی ترین شهر ایالت بایرن به مقصد برلین خواهد بود و مسیری دیگر توسط وسایل نقلیه از غرب کشور آلمان خواهد گذشت و هر دو در یک زمان مشخص، در شهر برلین به یکدیگر خواهند پیوست. این حرکت توسط پناهجویان دو استان جنوبی کشور آلمان (بایرن و باتن بوتنبرگ)، که بناست از شهر ورتسبورگ استان بایرن آغاز کننده این حرکت باشند شروع خواهد شد اما مختوم به این دو ایالت نخواهد بود. طی این حرکت اعتراضی قرار است که از پناهجویان مستقر در کمپ های شهرهایی که این دو مسیر از آنها عبور می کنند دعوت حضوری برای پیوستن به چنین اعتراضی بعمل آید.

به همین منظور از تمام پناهجویانی که همچون ما، قوانین ضد انسانی پناهندگی را بر نتافته اند و تا کنون به هر شیوه و طریقی، در برابر این قوانین دست به اعتراض  زده اند دعوت می کنیم تا در این راه با ما همراه شوند تا بتوانیم در نبردی مشترک و شانه به شانه، مبارزه چندین ساله برای حقوق پناهجویان و مهاجران را به نتیجه ای مطلوب برسانیم.
در برلین بازو به بازو خواهیم ایستاد تا مطالبات بر حق خود را به دست آوریم.مطالباتی که از روز نخست اعتصابات به دنبال تحقق آنها بوده و امروز مصمم تر از همیشه فریاد می زنیم:
-ما خواستار برچیده شدن کمپ‌های پناهندگی در سرتاسر آلمان هستیم
-قانون دیپورت قانونی غیر انسانی و وابسته به مراودات سیاسی/تجاری قدرتمداران است و باید که برداشته شود.
-ما خواستار لغو قانون محدوده تردد هستیم

پناهجویان،پناهندگان و مهاجران ساکن کشور آلمان
همه ما به دلایل مختلف کشور خود را ترک کرده ایم و به امید داشتن زندگی امن و سالم به این کشور آمده ایم.اکثر ما راهی کشنده،مخاطره آمیز و طاقت فرسا با فاصله ای چند هزار کیلومتری را تا بدینجا طی نموده ایم تا شاید که زندگی جدید و بهتری را تجربه کنیم. وقت آن رسیده است که کفش هایی را که با آن مرز های بسیاری را پشت سر گذاشته ایم، دوباره به پا کنیم و چند ده کیلومترِ دیگر را،این بار نه به تنهایی که با هم برای ساختن دنیایی بهتر پشت سر بگذاریم.
پناهجویان ساکن دو ایالت جنوبی کشور آلمان،بایرن و باتن بوتنبرگ، ما در روز 8 سپتامبر در شهر ورتسبورگ جمع خواهیم شد و برای برداشتن قدم به قدم این راه، چشم به حضور تک تک شما خواهیم بست
پناهجویان ایالت های دیگر کشور آلمان که در این دغدغه با ما سهیم هستید، همه تلاشمان این است که به کمپ های شما بیاییم تا با شما،برای شکل دهی تحصنی بزرگ و فراگیر به سمت برلین حرکت کنیم.

اطلاع از جزئیات این حرکت از طریق تماس های زیر ممکن است:
جنوب و شرق آلمان:
ایمیل:
Ashkan.Khorasani@gmail.com

تلفن:
017679837911
شمال و غرب آلمان:
ایمیل:
cheislive@gmail.com
تلفن:
017669381085

کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان در کشور آلمان

۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

پاسخ میرزاده عشقی2012 به پوتین و کلیسا یش




دادگاهی در مسکو سه دختری را که در کلیسای جامع این شهر به اجرای موسیقی و رقص پرداخته بودند به اتهام «اغتشاش با انگیزه ضدمذهبی» مجرم شناخت و هر یک را به دو سال زندان محکوم کرد.

پاسخ میرزاده عشقی 2012 به پوتین و کلیسا یش برای زندانی کردن اعضای گروه موسیقی پانک راک در روسیه به مدت  دو سال



بعدازاین بر پوتین وفرق سرش باید رید
به چنین دولت و برکر وفرش باید رید
به حقیقت درعدل ار دراین بام ودر است
به چنین عدل وبه دیوارودرش باید رید
آن‌که بگرفته از او تا کمر روسیه را گه
به مکافات الی تا کمرش باید رید
رهبر دولت روسی اگر این بی شرف است
بر چنین دولت و کلیسایش  باید رید
به خود اسقف اعظم نتوان کرد جسارت اما
آن‌قدرهست که بر ریش خرش باید رید
این حرارت که به خودماریانا سیرووا دارد
تا که خاموش شود بر شررش باید رید
جام نیوز گفت مسلمان میانماری مرد
بر چنان جام و نیوز و خبرش باید رید

آن نویسنده بی مدرک تحمیلی  نیوز

ازتوک پاش الی فرق سرش باید رید
گرندارد ضررو نفع  دیمیتری مدودف
بهراین ملک به نفع و ضررش باید رید
ار رَود آلکسی پوشکوف به مجلس گاهی
احتراماٌ به‌ سر رهگذرش باید رید

پای نوشت :این شعر طنز انتقادی بر پایه شعر میرزاده عشقی بروز شده است و توسط 
revenant  یکی از کاربران بالاترین ادیت شده است که از ایشان سپاس گذارم.
نکته دیگر آنکه ,در مورد مطلب جام نیوز  مدونا به عنوان یک خواننده از همکاران جوان خواننده پانک راک یعنی گروه موسیقی «پوسی رایوت» دفاع کرده است ولی نویسنده جام نیوز شاکی است که چرا  آن ها که در موارد مشابه و به مراتب دردناک تر مثل کشتار مسلمانان میانمار یا بحرین سکوت می کنند، این بار مجبور به واکنش شده اند! که باید گفت گوز به شقیقه چه ربطی دارد ?در واقع تلاش کرده است 2 موضوع بی ربط را به هم ربط دهد.در واقع نویسنده آن اوج حماقت و وابستگی ایران به روسیه را نشان می دهد و چون روسیه به رهبری پوتین از برنامه هسته ای جمهوری جنایتکار اسلامی دفاع کرده است پس برای جبران تلاش می کنند که به هر قیمتی از پوتین دفاع کنند و تازه جالب است که حرفی از کشتار مسلمانان در سوریه نمی زنند.
نویسنده جان نیوز در ادامه می نویسد : " گفتنی است محاکمه این سه خواننده دستاویز رسانه های غربی علیه روسیه و پوتین شده است. رسانه های غربی، که از حمایت پوتین از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و به خصوص حمایت وی از سوریه و وتو کردن قطعنامه ها علیه سوریه خشمگین شده اند؛ به جنجال رسانه ای برای مرعوب کردن پوتین روی آورده اند. اصل این ماجرا و حضور سه دختر در کلیسا و خواندن ترانه اعتراضی علیه پوتین و بعد جنجال های رسانه ای، بیشتر صحنه سازی به نظر می رسد تا به این ترتیب فشارها را بر روسیه برای عدم حمایت از سوریه افزایش دهند." ببینید که چه ادعای مزخرفی می کنند فقط به خاطر اینکه به هر قیمتی از پوتین حمایت کرده باشند.


نوشته ای از :طنز نویس 2012


لینکهای مرتبط از همین وبلاگ در باره گروه موسیقی پوسی ریوت:



خواهان آزادی زنان آنارشیست گروه موسیقی «پوسی ریوت»شویم

 

با سازماندهی اعتراضات ,خواهان آزادی گروه موسیقی پانک راک «پوسی ریوت» شویم

 

چگونه از سه فعال فمینیست ضد پوتین حمایت کنیم 

 

 ضمنا هرگز حمایتهای همه جانبه پوتین و شرکا را در دفاع از جمهوری اسلامی فراموش نکرده و فراموش نکرده ایم و به درستی در روز قدس 2009 مردم شعار مرگ بر روسیه می دادند.

۱۳۹۱ مرداد ۲۶, پنجشنبه

اعتصاب غذای 4 پناهنده سیاسی در ترکیه

اعتصاب غذای 4 پناهنده سیاسی در ترکیه

پناهندگان اعتصابی
پنج شنبه 16 اوت 2012
بدینوسیله به اطلاع نهادهای مدنی،احزاب و فعالین سیاسی،شخصیتها و سازمانهای دفاع از حقوق بشر میرساند که ما چهار تن‌ از پناهندگان سیاسی ایرانی‌ که به ترتیب ۹ و ۶ سال از بلاتکلیفی ما در ترکیه می‌گذرد با وجود اینکه بیش از ۴ سال فقط از گرفتن حق پناهندگی ما می‌گذرد اما با کم توجهی کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل(یوان) جهت انتقال ما به کشور امن مواجه شده و با مشکلات معیشتی،روحی و بخصوص امنیتی فراوانی مواجه شده‌ایم و لازم به ذکر است که با وجود درخواستهای متعدد هیچگونه تغییری در جهت جایگزینی ما صورت نگرفت و گاهان به ما ابلاغ شده که به دلیل سیاسی بودن پرونده مان هیچ کشوری حاضر به پذیرفتمان نیست و این کاملا مغایر با اصول و قوانین این کمیساریا می‌باشد. لذا پس از گذشته چندین سال بی‌ توجهی و بی‌ اهمیتی یوان نسبت به وضعیت مان به ناچار برای رساندن صدای حق طلبی خودمان و مبارزه با تبعیض و دوگانگی که بر ما روا داشته شده است از تاریخ ۲۰۱۲/۰۸/۱۴ در جلوی دفتر مرکزی این کمیساریا در آنکارا تحت تهدیدها و مشکلات شدید امنیتی شروع به اعتصاب غذا به صورت نامحدود کرده و تا اقدامات لازم جهت انتقال ما بصورت رسمی‌ به کشور سوم که همانا یکی‌ از ابتدائی‌ترین حقوق یک پناهنده به شمار میاید صورت نپذیرد تحت هیچ شرایطی از موضع خودمان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.در پایان از تمامی سازمانها،احزاب سیاسی و شخصیتهای فعال در زمینهٔ حقوق بشر درخواست می‌کنیم که صدای حق طلبی ما را که همانا نمونه‌ای از جامعه سیاسی در تبعید می‌باشم به گوش مراجع مربوط رسانده و با حمایتهای خود ما را از این وضعیت وخیم و دردناک نجات داده ،باشد زمینه‌ای برای خوش رفتاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با پناهندگان،بلاخص پناهندگان سیاسی فراهم شود.
این کمیساریا به ظاهر خود را مدافع پناهندگان و پناهجویان می‌داند اما در سالهای اخیر بدلیل سیاستهای غلط در قبال پناهجویان سیاسی بارها مسبب این شده است که پناهجویان برای بدست آوردن حقوق خود دست به عملکردهای خطرناک و مضر برای سلامتی‌ خودشان بزنند و ما نمونه‌ای از پناهجویان سیاسی مورد تبعیض قرار گرفته می‌باشم که به ناچار دست به اعتصاب غذا می‌زنیم. با قدردانی فراوان

۱-کامران عبدالله زاده فرد ثبت‌نام:۲۰۰۶

۲-بهزاد میرخان پور ثبت‌نام:۲۰۰۳

۳:شاجان عبدالله زده فرد

۴:فاخر عبدالله زده فرد

تلفن تماس 00905064241077

۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

سرمایه داری

دموکراسی سیاسی و آزادی اقتصادی

اعتراضات پناهجویان در هفت شهر آلمان که همچنان رو به گسترش است

اعتراضات پناهجویان در هفت شهر آلمان که همچنان رو به گسترش است




لینک صفحه‌های فیس بوکی پناهجویان اعتصاب کننده در آلمان در
 شهرهای آوب، بامبرگ،دوسلدورف، اُزنابروک، برلین ، رگنزبورگ و
 ورتسبورگ که بر علیه سیاستهای پناهندگی که بیش از ۴ ماه است در خیابان هستند و همچنان این اعتراضات در شهر های دیگر رو به گسترش است.

حمایت کنیم و به اشتراک بگذریم

http://www.facebook.com/GUStreik

http://www.facebook.com/pages/Solidarit%C3%A4t-mit-den-iranischen-streikenden-Fl%C3%BCchtlingen-in-Regensburg/263392000432126


http://www.facebook.com/AsylAub

http://www.facebook.com/solidarity.asylumseekers.berlin

http://www.facebook.com/Resistanceofrefugee

تظاهرات پناهندگان سیاسی در شهر دوسلدورف


ما اینجا دور هم گرد آمده­ایم، تا بتوانیم از حق و حقوق خود دفاع کنیم: از آزادی خود

اولین بار در تاریخ 19 مارچ 2012 به خاطر شرایط بدی که در کمپ­های پناهندگان سیاسی در شهر ورتسبورگ بوجود آمد، ما شروع به تظاهرات سیاسی کردیم.
هنوز در حال حاضر تعدادی از همکاران و دوستان ما در این شهر در حال تظاهرات هستند و به مبارزه ادامه می­دهند.
آنها با فعالیت­هایی که در ورتسبورگ انجام دادند، توانستند بعضی از قوانین مربوط به پناهندگان را به مردم این شهر و نه تنها این شهر، بلکه تقریباً در تمام شهرهای آلمان تا اندازه­ای توضیح داده و بیان کنند.
آنها بیش از 100 روز دست به اعتصاب غذای خشک و تر زدند. و در عین حال تظاهرات خود را موازی با اعتصاب، ادامه دادند. با وجود این، هیچ­گونه تغییری در شرایط آنها بوجود نیآمد.
این تظاهرات و اعتصابات، آنها را امیدوار کرد که با ادامه به آن به نتیجه­های مثبت خواهند رسید. در حال حاضر این پناهندگان به موازات هم در شهرهای آوب، بامبرگ، دوسلدورف، اُزنابروک، برلین ، رگنزبورگ و ورتسبورگ در خیابان هستند و به مبارزه ادامه می­دهند.
ما به این امید شب و روز در خیابان هستیم تا به اهداف­مان به شرح زیر برسیم:
  1. - کوتاه کردن مدت درخواست پناهندگی از ادارۀ مهاجران سیاسی.
  2. برداشتن قوانین گروهی در خوابگاه پناهندگان. 
  3. لغو شیوۀ تقسیم غذا و کوپن­های البسه.
  4. حق داشتن وکیل مدافع و مترجم تا پایان پروسۀ پرونده­های پناهندگی.
  5. حق یادگیری زبان آلمانی از بدو شروع درخواست پناهندگی.
  6. حق داشتن اجازۀ کار در دوران پناهندگی.
  7. حق ادامۀ تحصیل در دانشگاه­ها
  8. حق انتخاب پزشک برای درمان.
  9. ممنوعیت برگرداندن به کشور خود، تحت هیچ عنوان.
  10. به­رسمیت شناختن تمام پناهندگان سیاسی.
ما از اقدام غیر انسانی دادگاه دوسلدورف در ممنوع کردن حضور و تظاهرات ما در این شهر، بسیار متأسفیم. با این وجود ما تا آخرین لحظۀ زندگی، به راهمان ادامه خواهیم داد. مخالفت دادگاه و سایر ادارات شهر دوسلدورف برخلاف مواد 13 و 14 و 15 منشور جهانی حقوق بشراست.

راستی‌ حرمت انسانی‌ مثل مبارزه سیاسی به نرخ روز است؟



عکس متعلق به "هولگر مینز" از اعضا چریکهای R.A.F در آلمان است که در تاریخ ۹ نوامبر ۱۹۷۴ در اثر اعتصاب غذا در زندان‌ امنیتیِ آلمان جان سپرد. هولگر مینز 53 روز در اعتصاب غذا در اعتراض به عدم شناسایی به عنوان زندانی سیاسی و اعتراض به اعدام رفقایش در آلمان که باید یادمان نرود باید مبارزه مدنی را که مبادا باعث تحقیر حرمت انسانی‌ شود.

راستی‌ حرمت انسانی‌ مثل مبارزه سیاسی به نرخ روز است؟؟؟

در پاسخ به : هدف وسیله را توجیه نمیکند!!!!در مخالفت با لب دوزی در وورتسبورگ!!!!!!

ای کاش وارتان سخن میگفت. تا جانش وسیله نشود برای هدفش و در اوج آوانتاریسم جهان سومی توجیه نمیکرد که چرا سخن نمی‌گوید.

ای کاش بابی ساندز به غیر اجتماعی‌ترین شکل ممکن و در گوشه‌ سلول زندان اعتصاب غذا نمیکرد تا مبادا افکار عمومی‌ بشریت متمدن مورد هجوم تحقیر و توهین آوانتاریسم جهان سومی‌ قرا گیرد
... ...
اینها چه احمقانه در گوشه زندانها چه خود ارضایی سیاسی میکردند با رادیکالیسم نوع جهان سومی در مدح و ستایش انقلابی گری,

ای کاش قضاوتی قضاوتی قضاوتی در کار درکار درکار می‌بود.

ای کاش لب دوزی نوعی رادیکالیسم به حساب می‌‌آمد تا این خود ارضا کنندگان سیاسی را که به جای مبارزه سازمان یافته قدرتمند در جلسات الیت گرایانه در مدح و ستایش مبارزه روی کاغذ و در فضای مجازی که تا به امروز بیشترین پتانسیل‌های اجتماعی را آزاد کرده و به خیابان کشانده میفهمیدند که خود اصل ۳ ماه در خیابان ماندند ضعف و استیصال و دهان کجی به مبارزات سازمان یافته مبارزینی است که سالهاست با چانه زنی‌ از بالا و مذاکرات بسیار مهم توانسته اند لابی‌ها و باند‌های مهمی‌ را تشکیل دهند تا برای حل مشکل پناهندگی هزاران صفحه مقاله بنویسند

برای رادیکالیسم متاسفم که نام این جوجه سیاسی هایی که هنوز نمیداند سیاست را به کدامین س می‌نویسند و تجربه مدنیّت اپورتنیستی مبارزه روی کاغذ را ندارند و آنقدر شجاعت را مسخره گرفته اند که به خود جرات آزمون و خطا میدهند و عملا میخواهند در مبارزه تجربه کسب کنند و چه احمقانه قصد دارند پا از فرمولهای همیشگی‌ فراتر بگذارند که میشود سالیان دراز مبارزه از بر کرد و هرچه بیشتر با قوانین کنار آمد تا جایی‌ که آنقدر محمد رهسپار‌ها خودکشی‌ کنند که دیگر این چنین آوانتاریستهایی به مقام انسان توهین نکند که این ماجراجویی‌ها مبادا بیشتر شود که نه سیخ مبارزه سازمان یافته تحمل می‌کنیم تا روی دولت‌ها کم شود به سوزد نه کباب قوانین دولت‌ها که مگر میشود یه مشت جوجه سیاسی آنهارا زیر سوال ببرند.....


راستی‌: تز‌ و آنتی تز‌ و سنتز چی‌ بود???خوردنی یا پوشیدنی!!!

در مورد این جوجه سیاسی‌ها بیشتر از این نمیشود چیزی گفت چون جرات آزمون و خطا داشتن اصلا در سیاست جایی‌ ندارد و همان بهتر که در وسط خیابان به فکر پیاده کردن شیوه‌های جدید خود ارضایی سیاسی باشند تا مبارزه سازمان یافه بنوشند و سازماندهی از بالا تناول کنند
آوانتاریستهای وورتسبورگ معتقد هستند که سیاست را با س دسته دار مینویسند به همین جهت تمام سیاست مداران مبارز را در این زمینه به مناظره دعوت میکنند!!!!

در آخر هم عکسی از یک آوانتاریست جهان سومی‌ را ضمیمه می‌کنم تا عبرتی باشد برای تمام خود ارضا کنندگان سیاسی که ببینند در اوج استیصال و ضعف سیاسی چگونه در اسارت و اعتصاب غذا نعره خواهند کشید اگر شیوه مبارزه مدرن و جهان اولی‌ وای که چه قدر این دولت‌ها بدند را رعایت نکنند به چه روزی دچار میشوند اگر آسته نروند و آسته نیایند چون گربه شاخمون می‌زنه!و دیگه نمی‌تونیم تا آخر عمر از مزایای سوسیال بگیری و توی پیری مردن و برامون سنگ یادبود ساختن شاید توی ‌های گیت برخوردار شویم.

دعای خر ملا : ملا جان, ما را از شر حزب کمونیست کاغذی محفوظ نگهدار



دعای خر ملا نصرالدین : ملا جان, ما را از شر حزب کمونیست کاغذی محفوظ نگهدار

 پس از آنکه ملا نصرالدین و خرش طی یک حادثه از هم جدا شدند و خر ملانصرالدین به دنبال ملا , دربدر این شهر و آن شهر گشت عاقبت در زیر باران شدید به شهر کلن رسید و دید که مبارزین حزب کمونیست کاغذی در زیر چادری ایستاده اند که در هر گوشه آن پرچم حزب کمونیست کاغذی را آویزان کرده اند که البته خر ملا می دانست که حزب کمونیست کاغذی که در شعارش اساس سوسیالیسم انسان است پس بنابراین ربطی به حیوانات و خر ملا ندارد نفسی راحت کشید که اساس سوسیالیسم آنها حیوان نیست وگرنه وسط پرچم حزب کمونیست کاغذی یک عکس خر هم می کشیدند تا بگویند ملا نصرالدین هم هوادار حزب ماست تا بتوانیم به تنهایی به قدرت سیاسی برسیم و بر آن تکیه بزنیم و وعده سرخرمن بدهیم . البته لابد دیگر اسم حزب ,کمونیست کاغذی نبود بلکه اسمش حزب کمونیست خرکی بود و آنموقع به هر گوش خر ملا و دم خر ملا نصرالدین یک پرچم حزبی آویزان می کردند و دربدری خر ملا نصرالدین را به پای علاقه وافر خر ملا به حزب کمونیست خرکی می گذاشتند و در نشریات حزبی خود مقاله هایی در تمجید پایبندی و علاقه خر ملا به حزب کمونیست خرکی به رشته تحریر در می آوردند و چنانکه خر ملا اعتراض می کرد اعتراض اورا نشانه آوانتوریسم او می نامیدند و حتی اورا تهدید به اخراج از حزب کمونیست خرکی می کردند. 

نوشته ای از: طنز نویس خرکی

فراخوان به کمپ تابستانی پناهندگان2012, 23.08 – 02.09 در ارفورت - تورینگن


فراخوان به حضور در کمپ تابستانی پناهندگان 2012

اتحاد و همبستگی ما در برابر بی عدالتی های استعماری و حملات بر زندگی خانوادگی مان

جلسه مشترک برای توسعه پلت فرم پناهندگان و مهاجران

درهم شکستن سکوت و انزوا - کمپ تابستانی پناهندگان 2012

23.08 – 02.09.2012

در ارفورت - تورینگن

دوستان، خواهران، برادران، فعالن، حامیان و همکاران،

سازمان پناهندگان وویس و کاروان برای دفاع از حقوق پناهندگان و مهاجرین در تابستان، یک اردوگاه تابستانی را سازماندهی میکنند. از شما دعوت میشود، با هم، به مدت ده روز، به آینده بنگریم و بحث وگفتگو کنیم، که چگونه خو دسازماندهی پناهندگان را تقویت و توسعه دهیم. ما میخواهیم همبستگی و اتحادی را که تا به امروز در مبارزات عملی بدست آورد ه ایم را بیش از پیش تحکیم بخشیم و خود را برای مبارزات آینده آماده کنیم. ما از تجربیات بلند مدتمان در مبارزات سازمان یافته علیه اخراج از آلمان و کلیه شکل وبه وسیله سیستمهای سرمایداری G نوع آن آگاهیم که، خودمختاری و خود توانمندسازی پناهندگان، که مستقیما در معرض خطر قرار دارند، هسته اصلی جنبش برای غلبه بر استثمار، ظلم و ستم است. ما می دانیم که میتوانیم با تمرکز کامل و شفاف و یک مرکز رو به رشد به اهدافمان دست یابیم. ما بعد از اولین کنفرانس برای تشکیل کمیته های پناهندگی و ایجاد گرو ههای G اتحاد علیه بی عدالتی و استعماری در سال ۲۰۰۹ ، دائما محلی دراردوگاهای پناهندگی و شهرهای مختلف فعال هستیم. در این گذار ما برای گسترش بیشتر، تقویت همبستگی، ارتباط بیشتر بین گروههای موجود و گروههای در حال تشکیل را خواه هانیم .تعلیمات Z در اردوگاه تابستانی بازتابی از فعالیتهای گذشته، آنالیز فضای سیاسی و بالا بردن سطح و ارتقا

موفقیت آمیز گذشته و همچنین ضعفهای خودمان را برای فعالین a سیاسی مان را بررسی خواهیم کرد. تا بتوانیم تجربیات جدید خودمان را روشن سازیم. وقت آن است که تجزیه و تحلیلی از زندگی روزمره خودمان کرده و نگاهی به موقعیت

مان بیاندازیم تا بدانیم که کجا ایم و ادامه راه مشترکمان چگونه خواهد بود

مشاهدات انجام شده به روز، با وجود تمام مبارزات و مقاومتها علیه، بازگشت و دیپورتاسیون، ممنوعیت رفت و آمد وسکونت اجباری در یک حوزه خاص، خشونت پلیس و حملت دولت آلمان به پناهجویان و مهاجرین - به ویژه تحت تاثیر بحران سیستم حاکم - به شدت تقویت میشود. نژادپرستی به عنوان یک ابزار سلطه و شکاف به شدت مورد استفاده قرار میگیرد، به طوری که علاوه  بر اینکه مسبب گرسنگی و فقر، انزوا و جدائی از خانواده هستند تازه ثروت را هم به تصرف خود درآورده اند.

ما امروز شاهدیم، علی رغم همه قیامها و شورشهای اجتماعی وسیاسی، نابودی کشورهای مان، زندگیمان و جوامع مان توسط کشورهای غربی، به روش یک جنگ جهانی جدید دنبال میشود. ما باید ببینیم، علیرغم آشکارا بودن قدرت اعتراضات، تصمیمات قدرت در کشورهای ما، همچنان روی میزگرد هایی، خارج

از قاره  ما گرفته میشود.این تجربه جدیدی نیست، ولی بی پرده گی، که با آن آشکار میشود، سیلی محکم و تحقیری دوباره است

همچنین نقطه ضعف خود ما را آشکار می سازد. از طریق صادرات هدفمند اسباب جنگی، تحریم اقتصادی و مداخلت سیاسی نظامی، ملزم بر هرگونه تغییر شکلی در روابط استثماری را مانع میشوند و هرگونه متحدان نظامی ناتو جهان را به حالت جنگ دایمی a با تلاشی برای دست یابی به استقلال واقعی خفه میشود. مقرر دادند و همچنین تهدیدی برای خانواد ه های مان که در کشورهایست که ما مجبور به ترکشان شده ایم

اعتراضات علیه عاملن بدبختی در قاره  ما افزایش می یابد، همچنین جوانان در اروپا شروع به شناخت درو غهای تبلیغاتی و مبهم دولت هایشان کرده و بر ضد دیپورتاسیون، استثمار و نظامی گری متعهد شده اند.

با این همه و علیرغم مبارزات ما، مرزهای خارجی اروپا هر روز نظامی تر و سیستمهای زندگی اجباری در اردوگا ههای انزوا پناهندگی داخل اروپا بطور مداوم درحال توسعه است. کشورهای مرز اروپا باید برای کشورهای مرکز، پناهندگان را متوقف و یا دور نگهدارند.اردوگا ههای پناهندگی و سیستمهای نظامی بازدارنده، بیشتر و بیشتر واگذار به کشورهای مرزی میشود.

همواره کشو رهای بیشتری رعیت مبارزه با مهاجرت اجباری سیاستهای اروپا میشوند و کارهای کثیف کشورهای اروپایی را در قاره آفریقا یا آسیا انجام میدهند. عواقب مخرب، گواهی استعماری و ایدئولوژی نسل کشی نخبگان حاکم می باشد. هر پنج ثانیه یک کودک زیر ده سال از گرسنگی می میرد این رقم روزانه

به سی هفت هزار نفر هم می رسد، اگر چه بشریت قادر به تولید مواد غذایی برای تمام جمعیت جهان می باشد. هر شصت ثانیه یک نفر به ضربه گلوله جان Z یک میلیارد نفر بطور دائم و به شدت دچار سوم یبازد. سالنه نیم میلیون انسان به ضرب زخمی شدن گلوله کشته میشوند. از سوی دیگر شرکتهای وم را در صادرات اسلحه اشغال کرده اند. مدتهاست که کاپیتالیزم نقا ب طلایی خود را از a آلمانی رتبه از دست داده است. پیشرفت تخریب جهان نه تنها مردم را میکشد، بلکه امرار معاش نسلهای آینده را هم نابودمی کند. بنابراین اعتراضات ما بخشی از مبارزات مان علیه این تخریب دائمی، به طورفزاینده مهم و الزامیست.مقاومت بحق ما همواره به افراد بیشتری می رسد، اما در مقایسه با مقیاس تخرب و فراوانی حملت تضعیف شده به نظر می رسد، شفافیت سیاسی، تجزیه و تحلیل و گسترش ساختار حاکمان قدرت نیاز به زمان،

مطالعه و درک جمعی را می طلبد، ولی ما خودمان فرزندان سیستمهای سرمایه داری و استعماری هستیم،پراکندگی و رفتا رهای رقابتی در بین جنبش مقاومتی مان باعث ضعف جنبش علیه دیکته کاپیتالیزم میشود. ذهنیت استعماری ما از اثرات میراث استعمارشکل گرفته، و ما توسط یک زنجیر با همدیگر ارتباط داریم وبه همدیگر وابسته ایم، که در زمان استعماری بین ستمگران و جوامع تحت ستم به وجود آماده است. نه تنها جنبش ما تحت نفوذ و دستکاری متحدانش قرار داده شده است، بلکه به وسیله دستور کارهای مخفی، برای اجرای دستور کار خاص خود، که فقط برای امنیت زندگ ی شخصی و وضعیت شخصی خود را شامل میشود را دارند. با این حال، این تاثیرات، تضعیف هسته اصلی این جنبش را که در تعیین خودمختاری و خود

توانمند سازیست بطور مستقیم تحت تاثیر قرار داده است . بنابراین، ما - انجمن پناهندگان وویس و کاروان برای دفاع از حقوق پناهندگان و مهاجران - شما را برای

نشست ده روزه درایالت تورینگن فراخوان می خوانیم. در فرایند توسعه اجتماعات پناهندگی و کمیته های پناهندگی برای ایجاد خود کفایی و خود مختاری شرکت نمائید و قسمتی از بستر همبستگی پناهندگان به عنوان بخشی از شبکه کاروان باشید. همه آنهایی که، هدفشان، با مبارزه پناهندگان به دنبال غلبه موثر علیه نژادپرستی و طرز تفکر استعماری هستند و خود را مرتبط می دانند، را فرا می خوانیم، که در این کمپ

تابستانی به تورینگن بیایند.این اردوگاه لزوم تقویت به تمرکز مقاومت پناهجویان را خدمت می کند و برای رسیدن به این هدف بحث و گفتگو و تجزیه و تحلیل خواسته ماست. هدف ما به اجرا در آوردن کمپینها یا فعالیتهای مختلف آینده مقابل هم یا اطلاع رسانی به هم دیگر نیست، ما خواهان تقویت همبستگی میان خود از طریق مبادلت فرهنگی فعال هستیم و میخواهیم دریابیم که تا چه حدی آزادی مان به دیگران بستگی دارد و چگونه میتوان مبارزه دیگران را مبارزه خود کرد و چه طور میتوانیم خود را در این مبارزه سهیم کنیم .سیستم نگهداری لگر اغلب سخت ترین شرایط را دارند، مستند سازی مشترک آینده ما، یک مدرک انکارناپذیر علیه جنایاتی تحمیلی حال و گذشته خواهد بود. کمپ تابستانی، مکان تنوع فرهنگی و امکان آزادی بین ما خواهد بود، لذا از همه شما دعوت می نمائیم که استعدادهای خود را در موسیقی، نقاشی، شعر،

رقص، ورزش و ... در این کمپ به اجرا بگذارید. منتظر کسی که قول راه حل داده نباشید، آن شخص نمی آید. منتظر نمانید که مشکلات انباشته شود و بعد

کار از کار می گذرد. افرادی هم که دیگر پناهنده نیستند  فکر نکنند که دیگر پناهنده G دست به عمل بزنید، بعدا نیستند، ما همه اجیر بی عدالتی استعماری هستیم

!توقف فوری جنگ علیه فرار

!همبستگی با پناهندگان در مقاومت, در آلمان

!همبستگی با جنبش بین المللی از پناهندگان و مهاجران در مقابل استثمار و ستم

!سازماندهی خود در برابر اردوگا ههای پناهندگی در آلمان، اروپا و سیاست اخراج

!اتحاد در برابر بی عدالتی های استعمار

!انزوا را بشکنید، فراتر از همه موانع تفکیک کننده بروید، در مبارزه متحد شوید

بیاینه حمایت پناه جویان وورتسبورگ از پناه جویان معترض شهر تریر در استان راینلند فالز


بیاینه حمایت پناه جویان وورتسبورگ از پناه جویان معترض شهر تریر در استان راینلند فالز که با تازه گی اعتراض خود را علیه شرایط نابرابر پناهنده گی در المان شروع کرده اند.

ما را در کنار خود دارید...

امروز یک صدو چهلمین روز از اعتراض خیابانی پناه جویان وورتسبورگ است،با غرور می توانیم بگوییم که امروز دیگر این اعتراض وورتسبورگ نیست و در سرار آلمان در حال گسترش است.این اعتراض امروز نه تنها در ایالت بایرن نمانده است بلکه به ایالت های دیگری نیز کشیده شده است.
این جنبش تا به امروز در شهرهای وورتسبورگ و رگینزبورگ، آوب،بامبرگ،دوسلدورف و برلین بوده است.اما امروز شاهد شروع این جنبش در ایالت دیگری نیز هستیم که راینلند فالز شهر تریر می باشد.
ما پناه جویان وورتسبورگ ضمن اینکه اعلام می کنیم که تا رسیدن به وضعیت مطلوب پناهنده گان در المان به مبارزه ادامه می دهیم بلکه حمایت خود را از پناه جویان شهر تریر اعلام می داریم و تلاش می کنیم که تجربیات خود را در طول این 140 روز با کمال میل در اختیار انها قرار بدهیم،زیرا همانطور که گفته شد امروز این یک جنبش پناهنده گی علیه شرای
ط نابرابر و غیر انسانی پناهنده گی در آلمان می باشد و باید به سرانجام مطلوب پناه جویان برسد.
در طول این چند ماه مبارزه هماهنگ در وورتسبورگ و دیگر شهر های آلمان دستاوردهای بسیاری داشته ایم ودولت آلمان خوب متوجه شده است که دیگر نمی تواند هر برخوردی با پناه جو بکند و به جای پاک کردن صورت مسئله باید تدبیری بیندیشد و با جوابی قانع کننده پناه جو را راضی نگه دارد.
پناه جو باید بداند که خودش می تواند خودش را سازما ندهی بکند و پناهنده گی را که حق اوست دریافت بکند،پناه جو باید اگاه باشد که نباید صبر کند تا دولت آلمان برای او تصمیمی بگیرد که موجب شود عمر و زندگی اش را در کمپ های پناهنده گی که چیزی شبیه اردوگاه های اجباری ست تلف کند.ما انسانیم و حق زنده گی انسانی داریم و هیچکس نباید شرایط زندگی نابرابر را به ما تحمیل کند.
در کشورهای خود علیه شرایط غیر انسانی مبارزه کرده ایم و امروز اینجا هم همین کار را می کنیم و تن به سیاست های کثیف سرمایه داری و نابرابر دولت ها نمی دهیم.
با درود به پناه جویان شهر تریر و به امید موفقیت پناه جویان وورتسبورگ

شکستن انزوا-راهپیمایی اعتراضی پناهجویان از ورتسبورگ به برلین




اطلاعیه مطبوعاتی مشترک کمیته هماهنگی‌ اعتصابات پناهجویان در آلمان و گروه‌های حامی‌ و مدافع پناهجویان

چندی پیش فراخوانی از سوی کمیته هماهنگی‌ اعتصابات پناهجویان منتشر شد که در آن جمع های شناخته شده و فعال در حوزه پناهجویی دعوت به برگزاری جلسه‌ای جهت سازماندهی پروژه ای دیگر در مسیر مبارزات بهم پیوسته پناهجویان در آلمان شدند.مبارزه ای که از تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۲ در وورزبورگ(بایرن) آغاز شد و اکنون به بیش از ۷ شهر در ۴ استان کشیده شده و در حال گسترش به مقیاس وسیع تری می‌باشد.سرانجام جلسه در روزهای ۴ و ۵ اگوست ۲۰۱۲ در فرانکفورت با حضور کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان و نمایندگان گروه های مختلف برگزار گردید .


پروژه مورد بحث این جلسه طرح ریزی حرکتی بود که اعصتابیون را در پایتخت به گرد یکدیگر می آورد. طی دو روز بحث و گفتگو برای عملی‌ کردن حرکت به سمت برلین به عنوان پایتخت جمهوری فدرال آلمان، بر روی طرحی پیشنهادی و اولیه (راهپیمایی پناهجویان و اعتصاب در برلین) گفتگوهای تئوریک و تاکتیکی صورت پذیرفت


در پایان جلسه ۲ مسیر مجزا از شهر ورتسبورگ به عنوان شمالی‌ترین شهر استان بایرن انتخاب گردید ،که مسیر اول مسیری کوتاه برای راهپیمایی و مسیر دوم، بلند و با وسیله نقلیه تا برلین طی‌ خواهد شد، که در هر دو این مسیر ها،حضور پناهجویان و فعالین را به همراه خواد داشت و با بررسی و رایزنی درباره جزئیات آن،تاریخ حرکت به سمت برلین در روز 8 سپتامبر 2012 تثبیت گردید..



جلسه دو روزه به شکل گیری پنج کارگروه برای پیشبرد و پیاده سازی پروژه منتهی شد که این ۵ کارگروه به ترتیب:

کارگروه مالی،کارگروه تدارکات هر ۲ مسیر،کارگروه ارتباطات،کارگروه مستند سازی و کارگروه رسانه می باشند.

تراکت‌ها و فراخوان تبلیغاتی این پروژه به چندین زبان تهیه و ترجمه خواهد شد و در چند روز آینده در سایت‌های اینترنتی اعتصابات پناهجویان در شهرهای مختلف و همچنین وبسایت های رسمی فعالین حوزه پناهجویی منتشر خواهد شد..

از تاریخ 23 آوگوست 2012 در شهر اِرفورت استان گوتینگن، کمپ تابستانی "بِرِک ازولِیشن" شروع به کار خواهد کرد که توسط گروه های "صدای پناهجویان" و "کاروان برای حقوق پناهجویان و مهاجران" برنامه ریزی شده است.
 http://www.thecaravan.org/refugeecamp2012


ضمن همبستگی کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان در آلمان و حاضرین در جلسه با اهداف برپاکننده کمپ تابستانی "بِرِک ایزولیسن"، اعلام می داریم که پروژه راهپیمایی تا شهر برلین و اهداف کمپ از یکدیگر مجزا نیست، بلکه راهپیمایی، یکی از پروژه هایی است که این کمپ و بانیانش به صورت جدی بر روی آن انرژی می گذارند.به همین دلیل، در دو تاریخ مجزا که در روزهای آینده توسط رسانه های مجازی اعلام خواهیم نمود، در روز نخست کمیته هماهنگی اعتصابات برای معرفی چادرهای اعتراضی و کارکرد آنها کنفرانس و کارگاه آموزشی برگزار خواهد کرد و در روز دوم جلسه هماهنگی پروژه راهپیمایی را در دستور کار قرار خواهد داد.
ما بر آنیم که طی یک حرکتی فراگیر و فراملی انزوایی را که بر ما تحمیل شده بشکنیم.سازماندهی ما علیه دیپورت و برای بستن کمپ های پناهجویی و محدودیت تردد در تمام آلمان است

-کمیته هماهنگی اعتصابات پناهجویان در آلمان (ورتسبورگ،آب،برلین،رگنسبورگ،دوسلدرف)
KARAWANE Für die Rechte der Flüchtlinge und Migrantinnen -
The Voice Refugee Forum-
Karawane München-
Karwane Berlin -
شاخه جوانان حزب چپ آلمان  Linksjugend ['solid] NRW





brechen Isolation. Flüchtlings protestmarsch von würzburg bis Berlin

Gemeinsame Pressemitteilung des Koordinationskomitees der protestierenden Flüchtlinge in Deutschland und der unterstützenden Gruppen für die Verteidigung der Flüchtlingsrechte


Vor einiger Zeit ist ein Aufruf seitens des Koordinationskomitees der protestierenden Flüchtlinge veröffentlicht worden. In diesem haben bekannte Gruppen und Organisationen in der Flüchtlingsbewegung zu einem gemeinsamen Treffen aufgerufen, um ein gemeinsames Projekt zu initiieren und die Kämpfe der Flüchtlinge in Deutschland in einer gebündelten Aktion zu verbinden. Der Kampf begann am 19. März in Würzburg (Bayern) und hat sich nun auf sieben Städte in vier Bundesländern ausgeweitet. Dieser Kampf befindet sich in der Expansion. Am 4. und 5. August fand nun das Treffen in Frankfurt am Main statt. Das Koordinationskomitee der protestierenden Flüchtlinge und Vertreterinnen und Vertreter unterschiedlicher Gruppen nahmen teil.



Bei diesem Treffen wurde über eine Aktion beraten, welche die protestierenden Flüchtlinge in der Hauptstadt zusammenführen soll. Zwei Tage lang wurde über den Vorschlag eines Marsches nach Berlin, Hauptstadt der Bundesrepublik Deutschland, diskutiert. Über die Idee der Aktion „Karawane der Flüchtlinge und Streik in Berlin“ wurde hinsichtlich Theorie und Taktik diskutiert.



Am Ende des Treffens wurden zwei separate Routen ausgehend von Würzburg als der nördlichsten Stadt Bayerns festgelegt. Die erste kürzere Route ist als Fußmarsch und die zweite längere Route nach Berlin als Fahrtroute geplant. Die Präsenz der Flüchtlinge, Aktivistinnen und Aktivisten wird die Aktionen entlang beider Routen stärken. Nach eingehender Analyse und Austausch über die Details wurde der 8. September 2012 als Beginn der Aktion festgelegt.



Das Treffen endete mit der Gründung von fünf Arbeitsgruppen zwecks Vorbereitung, Planung und Verwirklichung der Aktion. Die fünf Arbeitsgruppen sind: Finanzgruppe, Arbeitsgruppe zur Planung beider Routen, Kommunikationsgruppe, Dokumentationsgruppe und Mediengruppe.



Die Vorbereitung und die Aufrufe dieser Aktion werden in verschiedenen Sprachen erstellt und übersetzt. In den kommenden Tagen werden diese auf den Internetseiten der protestierenden Flüchtlinge und auf den Internetseiten der in der Flüchtlingsbewegung aktiven Gruppen veröffentlicht.


Am 23. August 2012 beginnt in Erfurt im Bundesland Thüringen das Flüchtlingssommercamp „Break Isolation“:
http://www.thecaravan.org/refugeecamp2012
, welches von The VOICE Refugee Forum und KARAWANE für die Rechte der Flüchtlinge und MigrantInnen in Deutschland organisiert ist.


Solidarisch mit dem Flüchtlingssommercamp „Break Isolation“ erklären wir seitens des Koordinationskomitees der protestierenden Flüchtlinge und den anwesenden Aktivistinnen und Aktivisten, dass die Ziele des Marsches nach Berlin und des Camps nicht voneinander getrennt sind. Der Marsch nach Berlin ist einer der Aktionen der vom Camp und dessen Organisatorinnen und Organisatoren ernsthaft unterstützt und solidarisch mit vorbereitet werden. Aus diesem Grunde werden Flüchtlinge aus den protestierenden Zelten an zwei Tagen, den 25.08.12 und 26.08.12, die Proteste und die dort gemachten Erfahrungen in einem Workshop am ersten Tag und in Konferenzen vorstellen und in einem zweiten Workshop am zweiten Tag die Vorbereitung des Marsches vorantreiben.


Wir mobilisieren bundesweit um Isolation zu brechen, gegen Abschiebungen und Lager, für die Schließung aller Heime und für die Befreiung von der Knechtschaft der Residenzpflicht in ganz Deutschland.


Koordinationskomitee der protestierenden Flüchtlinge (Aub, Berlin, Düsseldorf, Regensburg, Würzburg)

KARAWANE für die Rechte der Flüchtlinge und MigrantInnen

KARAWANE München
KARAWANE Berlin
THE VOICE Refugee Forum
Linksjugend ['solid] NRW

+++++++++++++++       english version       ++++++++++++

Break Isolation – Refugee Protest March from Würzburg to Berlin!


the joint press release of  the coordinating committee of the asylum seekers and their supporting activist groups in Germany
A call has been published by the coordination committee of striking refugees in which the several groups of activists in the field of refugee issues had called for a gathering to organise a new project in the series of the chain struggles of refugees in Germany in order to stimulate an all-together event. The struggle had started since 19th March '12 in Würzburg, Bavaria, and had been extended at the moment to seven cities in four Regions.
The gathering had been held on 4th and 5th August in Frankfurt with the presence of coordination committee and the representatives of different groups and the project is to gather all strikers in the capital of the Federal republic of Germany, Berlin. The primary plan of the project was put forward during two days of debate.

In the end two different trajectories were chosen from Würzburg to Berlin. The shorter trajectory was chosen for the march and the longer one for the cars  to reach Berlin; in both refugees and supporting activists would participate. The departure day has been set to 8th of September 2012.


The two day meeting lead to the formation of five workgroups to organise the projects which are: Financial workgroup, Logistics workgroup for both trajectories, Communication workgroup, Documentation work group and the Media workgroup.


The call will be translated into several languages and in the following days will be published in the striking refugees' websites in different cities and in the official websites of the activists of refugee issues.


The summer camp "Break Isolation "  will be started from 23rd of August 2012  in Erfurt,  Gispersleben.
http://www.thecaravan.org/refugeecamp 2012 that is organised by The VOICE Refugee Forum and The Caravan for the rights of refugees and migrants in Germany.
 The coordination committee is in accordance with the objectives of the Summer camp "Break Isolation" and declares that the Berlin march and the summer camp share the same objectives and the Berlin march is an important serious project for the Camp. The coordination committee will hold a Conference and workshops to present the way the protest tents will function on 25th and 26th of August a meeting to organise the march Berlin.

We are organizing to break the isolation on a nationwide mobilizzation against deportation and Lager protest to close down the refugee camps and to break the Residenzpflicht restriction in all over Germany.  


The coordination committee of striking refugees in the Federal Republic of Germany
(Würzburg, Aub, Regensburg, Düsseldorf and Berlin)


KARAWANE Für die Rechte der Flüchtlinge und Migrantinnen -
The Voice Refugee Forum-
Karawane München-
Karawane  Berlin-
linksjugend ['solid] NRW

تجمع آنارشیست های جهان در سوییس

 
به گزارش ایرنا، سازمان دهندگان این اجتماع احتمال می دهند سه هزار نفر در کارگاه های نمایشی، بحث های گروهی و کنسرت های آنها که از روز چهارشنبه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد، شرکت کنند.

آنارشیسم در زبان سیاسی به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به طور کلی جامعه‌ای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یا حکومتی است.

مسوول سازماندهی این اجتماع تاکید کرده است که آنارشیست ها از همه قاره های جهان در این اجتماع شرکت دارند.

این موضوع که این اجتماع در شهر چهار هزار و 800 نفری سنت ایمیر سوییس برگزار می شود، اتفاقی نیست.

این شهر از نظر تاریخی همیشه مرکز تجمع آنارشیست ها بوده است.

140 سال پیش در یک رستورانی در این شهر همایش آنارشیست های جهان برگزار شد که در سایه آن جنبشی در این زمینه شکل گرفت.

در این اجتماع پنج روزه قرار است عملکرد آنارشیست ها در جهان مورد بررسی قرار گیرد.

70 خبرنگار از سوییس و دیگر کشورهای جهان در این شهر حضور یافته اند تا از این اجتماع گزارش تهیه کنند.
پای نوشت: مطلب بالا از ایرنا است و به دلیل اینکه کسانی که در ایران هستند کلا بهتر است وارد سایتهای جمهوری اسلامی نشوند در اینجا کل خبر را برایشان درج کردیم .
ضمنا در همین رابطه نیز ایرو نیوز گزارشی دارد که می توانید برای خواندن آن اینجا کلیک کنید.

یکصدو چهلمین گردهمایی فدراسیونها و کنفدراسیون های آنارشیستی جهان در سوئیس

آنارشیست‌های سراسر جهان در یکصدو چهلمین نشست سراسری خود به مدت 5 روز در نشست بین المللی آنارشیستها در شهر "سنت میر" از تاریخ 8 آگوست 2012 در آن شرکت و تا 12 آگوست 2012 در شهر "سنت پیر" سوئیس به این گردهمایی ادامه خواهند داد.سازمان دهندگان این نشست انتظار شرکت جمعیتی کمتر از 3000 نفر را ندارند.شهر سنت میر با جمعیتی کمتر از پنج هزار نفر همواره محل تجمع این گردهمایی سراسری بوده است. سال ۱۸۷۲ میلادی( 140 سال پیش)  در چنین روزی نخستین همایش آنارشیست ها از سراسر دنیا در رستورانی در این شهر برگزار شد.هر سال نشست سراسری و جهانی آنارشیستها در برلین آلمان برگزار می شد ولی امسال در سوئیس در حال برگزار شدن هست.

با اعلام همبستگی‌ و اتحاد از طرف صدای آنارشیسم
(جمعی‌ از آنارشیست های فارسی زبان)
با بین الملل آنارشسیتی و فدراسیون جهانی‌ آنارشسیتها IAF علاقمندان را به دنبال کردن مطالب و مباحث در سایت معرفی‌ شده دعوت می‌کنیم.

 

Anarchisten-Internationale trifft sich im August in der Schweiz

۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

رابطه فرح دیبا با مذهب



فرح دیبا (زادهٔ ۲۲ مهر ۱۳۱۸ در تهران) سومین همسر محمدرضا  است.پس از انقلاب ۱۳۵۷، فرح دیبا ایران را به همراه همسرش محمدرضا  ترک کرد و پس از اقامت در چندین کشور، تا درگذشت همسرش در مصر، در کنار او بود.فرح دیبا و محمدرضا  دارای ۴ فرزند به نام‌های رضا, فرحناز، علیرضا و لیلا شدند که از این میان لیلا و علیرضا را در اثر خودکشی به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۹ از دست دادند.

 فرح دیبا تنها فرزند فریده قطبی و سهراب دیبا بود. فریده قطبی مادر فرح دیبا اهل لاهیجان در گیلان بود و از تبار صوفی و دانشمند علوم دینی، قطب‌الدین شریف لاهیجی بود. پدربزرگ پدری وی سفیر ایران در روسیه و هلند بود.پدر فرح دیبا سهراب دیبا، فرزند سید مجتبی دیبا، از خانواده های سرشناس آذربایجان، اهل تبریز بود. وی در دانشکده افسری سن پترزبورگ به تحصیل پرداخت. پس از انقلاب اکتبر به فرانسه رفت و در آنجا دیپلم متوسطه خود را گرفت.(برای اطلاعات بیشتر می توانید به ویکی پدیا مراجعه کنید لطفا)

در سایت رنگین کمان مقاله ای در خصوص دیدگاهها و فعالیت های غیرسکولار فرح دیبا به قلم رضا رحیمی منتشر شده است که در اینجا به بخشی از آن نگاهی می اندازیم

فرح پهلوی و پروژه سلطنت اسلامی!


farah 01رضا رحیمی
این روزها از مسلمانی محمدرضا شاه پهلوی و از خرافه گرایی و اسلام زدگی اش زیاد سخن میرود. اما از سیاست اسلامی همسر وی، کمتر سخن گفته می شود؛ عقایدی که فقط در حوزه شخصی شاه و فرح باقی نمانده بودند و در تصمیم گیریها و چیدمان نیروهایشان نیز به چشم می خورد.

02
از جمله افرادی که می توان از آنها به عنوان شاه کلید و تئوریسین پروژه سلطنت اسلامی یاد کرد، سید حسین نصر است. وی از خانواده علمای شیعه است. شیخ فضل الله نوری نیای مادری او بود، و اعدام شیخ، خاطره تلخ خانوادگی او محسوب می شود. وی در این باره می گوید: «این واقعه خانواده مادرم را عمیقا متاثر ساخت. تاثیری روانی که بسیاری از اعضای این خانواده از آن رنج می بردند... از این رو من در زمینه مطالعات دینی از جانب خانواده مادرم هم میراث دینی بسیار عظیم و هم آسیب روانی را در خود احساس می کردم.» و شگفتا که میراث دار «شیخ مشروطه کش» از دربار پهلوی سر در میاورد، لقب سفیری شاهنشاه را دریافت می کند، و حتی پیشنهاد وزارت نیز به او می شود، و در نهایت رئیس دفتر فرح پهلوی می شود.
03
مینو صمیمی‌ که‌ آن زمان‌ در دفتر فرح‌ بود می‌ نویسد: «انتصاب‌ دکتر نصر به‌ این‌ سمت‌ البته‌ جز ضرورت‌ چرخش‌ تشکیلات‌ تحت‌ سرپرستی‌ ملکه‌ به‌ طرف‌ فرهنگ‌ اسلامی‌ تعبیر دیگری‌ نداشت‌.» بیراه نبود که سید حسین نصر درباره پروژه سلطنت اسلامی می گوید: «احساس می کردم که تنها کسی بودم که می توانستم همچون میانجی به ایجاد موقعیتی کمک کنم که در آن مثلا آیت الله خمینی با شاه مصالحه کنند و نوعی حکومت سلطنتی اسلامی بر پا شود که در آن علما نیز درباره امور مملکتی اظهار نظر کنند اما ساختار کشور دچار تحول نشود.»
رویکرد سنت گرایانه فرح پهلوی سبب شد که وی در سال ۱۳۵۲ انجمنی به نام «انجمن شاهنشاهی فلسفه» ذیل بنیاد فرح تشکیل دهد و مدیریت آن را به حسین نصر واگذار نماید. هدف این انجمن «تجدید حیات‌ زندگی‌ فکری‌ سنتی‌ ایران‌ اسلامی‌« قید شده بود. جالب آنکه خود حسین نصر نیز به عنوان یکی از متفکران «اسلام سنت گرایانه» و از «منتقدان جدی مدرنیته» شناخته می شود. نصر یکی از مهمترین مبلغان «بحران» و «شکست» و «سقوط» و «بن بست» و «پایان» غرب بود. از جمله آثار سید حسین نصر می توان به این موارد اشاره کرد: جوان مسلمان و دنیای متجدد/اسلام و تنگناهای انسان متجدد/آرمان‌ها و واقعیات اسلامی/هنر اسلامی و معنویت/مقدمه‌ای بر اصول جهان‌ شناسی اسلامی/محمد، مرد خدا/مکهٔ مکرمه و مدینهٔ منوره/دین و نظام طبیعت/هنر مقدس در فرهنگ ایرانی/سنت عقلانی اسلامی در ایران.

04
برای خواندن ادامه مطلب لطفا به سایت رنگین کمان  مراجعه کنید.

به نوشته ویکی پدیا 

سید حسین نصر (۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران) فیلسوف و متأله ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشنگتن است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری را به رشتهٔ تحریر درآورده‌است.[۱]

 سید حسین نصر در سال ۱۳۱۲ در تهران به دنیا آمد. پدرش، سید ولی‌الله، همانند پدربزرگش پزشک دربار بود و اهل کاشان. او از جانب مادر نوادهٔ شیخ فضل‌الله نوری است. عمده نیاکان نصر از روحانیون سرشناس بوده‌اند. [۲]
 ............به دلیل روابط نزدیک دکتر نصر با فرح پهلوی و نقش او به عنوان مشاور فرهنگی شاه در اواخر دوران پهلوی دوم، دکتر نصر نهایتاً در گیرودار انقلاب ایران به مشکلاتی جدی برخورد کرد.......

برای خواندن کل مطلب به ویکی پدیا مراجعه کنید لطفا


بنابراین یکی از دلایل علاقه مندی فرح به مذهب ارتباط نزدیک  خانواده مادری او  با مذهب بوده است.


به نوشته ویکی پدیا

قطب‌الدین شریف لاهیجی

 محمد بن علی بن عبدالوهاب شریف دیلمی اشکوری لاهیجی معروف به قطب الدین شریف لاهیجی یا قطب‌الدین اشکوری(مرگ پیرامون ۱۰۸۸ تا ۱۰۹۵ هجری) از علمای امامیه سدهٔ یازدهم هجری و از ریاضیدانان دوره اسلامی به شمار می‌رود. وی در خدمت محقق داماد و برخی از استادان بزرگ آن دوران تلمذ کرد و آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشت. از وی چند اثر قرآنی، اخلاقی و عرفانی باقی مانده است.[۱] وی دارای لقب‌های شیخ‌الاسلام، بهاء‌الدین و نیز قطب‌الدین بود.............

 از زندگی قطب‌الدین اشکوری آگاهی چندانی در دست نیست. او همدوره با محدث کاشانی، مجلسی و حر عاملی بوده‌است. استاد نخستینش پدرش بود. همچنین میرداماد از استادان او بوده‌است. فریده قطبی، مادر فرح پهلوی، آخرین شهبانوی ایران و دایی او رضا قطبی از نوادگان قطب الدین لاهیجی هستند..............

برای خواندن کل مطلب به ویکی پدیا مراجعه کنید لطفا

 

پای نوشت : تنها به دلیل ارسال این مطلب به بالاترین 3 روز حسابم بسته شد

۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

گزارشی از ٢٤ ساعت در خواب و بيداری




در بيدارى:
در مقابل کلیسای Dom شهر کلن  آلمان ـ در اعتراض به حمله به شهروندان افغان دریزد٬ جمعیت زیادی دور هم گرد آمده بودند. در بین جمعیت نیزچند نفر از رهبران و اعضا چند حزب کمونیست نیز حضور داشتند که در دست هر 2 نفر از آنان یک پرچم بزرگ حزبی بود که در واقع تبلیغ حزبشان را می کردند و بدین گونه به رقبای حزبی خود نشان می دادند که همچنان با اقتدار وجود دارند.
برای تدارک اين تظاهرات مشترک ابتدا فراخوانى با امضا 9 تشکل
منتشر شد. پس از انتشار اطلاعیه 9 تشکل٬ حزب کمونیست کارگری اعلام کرد که امضا آنها از پای فراخوان خارج شود تا خود بتوانند به تنهایی اعلام تظاهرات کنند و سپس در اطلاعیه ای جداگانه٬ در بخشی از فراخوان خود می نویسند:

" مردم ایران، احزاب، سازمانها و همه انسانهای مدافع آزادی و برابری نباید در برابر این جنایات راسیستی /اسلامیستی جمهوری اسلامی ساکت بنشینند.باید با تمام قوا به این سیاست فاشیستی اعتراض کرد. وظیفه هر انسان شریفی است که نسبت به این جنایات ساکت نماند و در مقابل این اقدامات ضد انسانی، که یادآور سیاست های دوران هیتلر است دست به اعتراض بزند.
تشکیلات کلن حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن حملات راسیستی و نژادپرستانه جمهوری اسلامی برعلیه مهاجرانی افعانستاتی مقیم ایران، همه مردم شریف و آزادیخواه و مدافع آزادی و برابری،همه احزاب و سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی را فرامی خواند که در متینگ اعتراضی  روز شنبه ۱۴ یولی در شهر کلن شرکت نمایند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- کلن"
در واقع حزب کمونیست کارگری طوری فراخوان به تظاهرات را مهندسى کرد که مخاطبان سایتشان تصور کنند٬ که اين حزب برگزار کننده متينگ اعتراضى روز شنبه ١٤ يولى است و احزاب٬ سازمان ها٬ گروه های و افراد مستقل مخالف جمهورى اسلامى به فراخوان اين حزب٬ به آکسیون آمده اند. اما همين حذف نام حزب کمونيست کارگرى از ليست مشترک برگزارکنندگان تجمع اعتراضى با استقبال چشمگير افراد مستقل و غير وابسته به احزاب روبرو شد و براى اولين بار بعد از سال ٨٨ ما شاهد جمعيت بسيار زيادى شديم. چه خوش شانسى بزرگى براى احزاب و نهادهاى که فراخوان مشترک دادند!
بعد از اتمام باران و توفان با شروع برنامه٬ حزب کمونيست کارگرى با داشتن چند  نفر در این تظاهرات توانستند در يک عمليات برق آسا مانند شاهپرستان در استکهلم٬ تجمع شهر کلن را به تصرف خود در آورد. با اعتراضات مردم٬ سخنرانان و برگزارکنندگان تجمع و با خواست انسان هاى مدرن و غير سنتى ,حزب کمونيست کارگرى مجبور شد آرم٬ پرچم ها و نام حزب کمونيست کارگرى را از جايگاه سخنرانان دور کنند. در محل تجمع نيز مردم مجبور بودند هر لحظه جاى خود را تغيير دهند که زير پرچم اين حزب قرار نگيرند تا بعد مورد سو استفاده واقع شوند و جزو آدمهاى اين حزب محسوب و مورد عکاسى و فيلمبردارى گردند.
 تعداد زیادی از جوانان آتانوم٬ آنتی فاشیست، آنارشیست و چپ رادیکال از آلمان و از دیگر کشورهای اروپایی „ No Border Camp
“ (کمپین بدون مرز) که از چند روز پیش کارزاری را در حمایت از پناهندگان و علیه قوانین ضد پناهندگی  برگزار کرده بودند، برای اعلام همبستگی با تظاهرات از محل کمپ خود در کنار رودخانه راین بطور جمعی و با مراقبت پلیس بسوی محل تظاهرات آمدند. با ملاحظه ی پرچم هاى حزب کمونیست کارگری در هر گوشه از جايگاه سخنرانان٬ همايش و کارزار کمپين بين المللى نه به مرز٬ دراعتراض به حضور حزب کمونيست کارگرى در اين تجمع و اينکه اين حزب در رابطه با پناهجویان ورتسبورگ رفتارى فاشيستى و منفى داشته است ٬ ابتدا صف خود را جدا کرده و در گوشه ای دیگر تجمع کردند و سپس نماینده ی خود را انتخاب کردند که پیامشان را اعلام کند اما زمانی که یکی از آن جوانان در اعتراض به حضور این حزب اشاره کرد که رفتار این حزب فاشیستی است٬ رفتار و حرکاتى از جانب اين حزب نسبت به اين دو جوان چپ٬ مجرى برنامه و نماينده احزاب و نهادها در اجراع برنامه٬ صورت گرفت که من ترجيح ميدهم آنرا در خواب ديده داشته باشم.

در خواب:

... مینا احدی يکى از رهبران حزب کمونیست کارگری٬ اولین نفری نبود که جوانان چپ را هو نکرد و تودههاى حزب نیز به تبعيت از او٬  آن دو جوانان را اصلا هو نکردند

.  کسی با دست به سینه آن دو جوان نزد و میکروفون را از او نه ربودند و نسبت به دو نفر از کمونیستهای مستقل که برنامه را اداره می کردند با خشونت برخورد نکردند و به سمت آن 2 جوان هجوم نبردند.  مینا احدی بعد از شنیدن این که آن دو جوان چپ به حزب او "حزب فاشیستی" گفتند، شروع به کف زدن کرد و سپس هواداران او نیز شروع به تشویق سخنران

کردند. مینا احدی گفت آفرین به جسارت شما جوانان که نظرتان را در باره  حزب من بدون قید و شرط بیان میکنید، سوای اینکه درست یا غلط باشد که البته سر آن نیز بحث خواهیم کرد و به تعریف فاشیسم نیز خواهیم پرداخت تا شما بدانید در مورد ما و یا دیگر جریانات مشابه ما صدق نمی کند و ما همیشه در مقابل فاشیسم بوده و هستیم، ما هرگز خودمان را به دیگران تحمیل نخواهیم کرد و نمی کنیم. ما هرگز میکروفون را به زور نگرفتیم و نخواهیم گرفت. من فقط زمانی که به من اصرار شود که لطفا شما هم صحبت کنید، سخنرانی میکنم. البته باز هم معمولا نمی پذیرم و خواهش میکنم 
که رفقای دیگر صحبت کنند. من نمی خواهم خود محور باشم یا برای جاه طلبی فقط خود را مطرح کنم و معتقدم حکومت به زور و تحمیل بر مردم به دست نمی آید و ما به حکومت در قلبها اعتقاد داریم. ما تا کنون هرگز حتی به منتقدین خود انگ، اتهام، تهمت و افترا نزدیم و نه خواهیم زد. چون اساس سوسیالیسم ما انسان است و بیشتر از همه چیز حرمت انسان برای ما اولویت دارد. ما اعتقاد به آزادی بی قید و شرط سیاسی داریم و حق شما است که نظر خود را در باره عملکرد هر فرد و هرحزب یا دولتی عنوان کنید. چرا که در برنامه یک دنیای بهتر چنین عنوان شده است: "برقراری حقوق و آزادی های سیاسی و مدنی وسیع، بی قید و شرط و تضمین شده و برابر برای همه. رفع هر نوع تبعیض بر اساس جنسیت، تابعیت، تعلقات قومی، ملی، نژادی و مذهبی، سن، و غیره (یک دنیای بهتر،اصول و چهارچوب عمومی بخش دوم قسمت اول)". به باور ما آزادی یعنی آزادی مخالف، یعنی اینکه شما بعنوان مخالف حزب ما بتوانید پشت میکروفون حرفتان را بزنید. و تازه زمانی که شما چنین ارزیابی در مورد این حزب دارید بعد از تظاهرات با یکدیگر صحبت کنیم تا ببینیم چرا شما چنین نظری را دارید و اعضای این حزب چه عملکردی داشتند که شما چنین ارزیابی نسبت به حزب ما پیدا کردید. امروز اینجا بیش از صد نفر شاهد این اتفاقات بوده اند و مردم قضاوت خاص خودشان را دارند حال در این مورد چه گزارشی نوشته شود، با سانسور یا بی سانسور؟ قضاوت افکارعمومی نسبت به حزب، برایمان مهم است. ما حتی حاضریم که یک نظرسنجی بگذارید و از مردم بپرسید از کدام حزب متنفرند و یا رفتار و عملکرد کدام حزب را انسانی یا غیرانسانی می دانند. اسم حزب ما را بیاورید و خود قضاوت کنید. به هر حال ما مردم را احمق و بی شعور فرض نمی کنیم که امروز اینجا چیزی ندیدند و چیزی نشنیدند. ما نه تنها از هر نقدی در باره حزب استقبال می کنیم،  بلکه سایت های ما پر است از تمام نقدهایی که به ما تا کنون شده است و ما هرگز با رعب و وحشت فضای ترس و دلهره از نقدعملکرد حزب ایجاد نمی کنیم.